prematurförbundet

prematurförbundet

onsdag 14 maj 2014

Kvällsboulder

Mycket som händer just nu, tyvärr inte bara positiva saker. Träningen har tyvärr kommit i kläm senaste veckan, men igår behövde jag kvällsljus och klippa så vi tog en kvällspromenad till Långholmen för lite bouldring. Ni som känner mig vet att jag inte bouldrar utan bara ledklättrar. Ni som inte är så hemma på det här med klättring kanske undrar vad skillnaden är:

Bouldring är en typ av klättring som genomförs utan rep/sele. När man bouldrar utomhus brukar man ha med sig en mjuk matta som man kan landa på om man faller, och man brukar även passa varandra. Skillnaden är även att man ej brukar bouldra högre än 6 meter, det brukar vara mer teknisk klättring och "problem" man löser. Igår kände jag dock att livet inte kunde bli så mycket sämre så jag bouldrade utomhus för första gången. 






 Om mindre än 2 veckor åker vi på en 5-dagarsresa, mer om detta kommer senare!
 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar