prematurförbundet

prematurförbundet

onsdag 9 april 2014

Hälsokontroll

Hej!

Först av allt vill jag meddela att 400 kr till har kommit in vilket gör att vi nu samlat ihop 4551 kr! Det går framåt! 

Igår sprang jag 1 mil för första gången i mitt liv! Söder runt! Inte på någon bra tid, men ändå! Kändes fantastisk att klara det iallafall! På kvällen åkte vi och klättrade också, och jag klättrade jättedåligt verkligen! Tror det va kroppens sätt att säga att den där milen kanske hade räckt igår... Gårdagens klättring gör mig nu väldigt sugen på morgondagens klätterpass, sugen på revansch! 
Men vet ni, kan jag springa 1 mil, så kan faktiskt vem som helst springa en mil. SÅ ut och spring nu och anmäl er till "lilla barnets lopp!" ;)

Idag har jag varit på hälsokontroll inför Klimanjaro. Framförallt med anledningen att jag har en väldigt hög vilopuls trots att jag inte är otränad. Och precis som jag redan visste så tyckte farbror doktorn att min puls var orimligt hög, med tanke på min storlek, att jag aldrig varit rökare och med tanke på hur mycket jag tränat hela livet. Fick göra ett EKG som såg normalt ut, men farbror doktorn ville inte ge sig där utan har skickat remiss så jag ska få göra ett tränings-EKG, när jag kommer få cykla tills jag kräks samtidigt som de tar EKG på mig. Känns bra att få pulsen ordentligt undersökt innan jag åker iväg, men tanke på att en av höjdens effekter är att pulsen stiger. Doktorns kommentar på att jag skulle upp 6000 meter med min puls var "Helvette!". Min största rädsla är att något ska komma iväg för mig och min bestigning nu, så hoppas verkligen jag får ok på arbets- EKG:t!

I måndags kom min fantastiska blivande man hem från Chamonix. Och inte nog med att jag fick hem honom, han hade dessutom köpt snölås till mig som jag behövde. Nu har vi det mesta inför sommaren! Snölås...sommar....hmm..ja, ni hör ju hur det låter...


Avslutningsvis så vill jag ge eventuella klättrare som läser detta, eller kanske blivande klättrare lite motivation! Världens duktigaste klättrare Chris Sharma och Adam Ondra som tillsammans jobbar på världens svåraste rout, La Dura Dura 9b+!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar