prematurförbundet

prematurförbundet

lördag 26 april 2014

Lilla Barnets Lopp och SM i Bouldring!

Idag var det dags för Lilla Barnets Lopp!  Tyvärr vaknade jag febrig idag, så jag sprang inte, men jag hejjade! Kollegor och Johan sprang, och OM de sprang! Johan tog personbästa: 4,7 km på 20 min. 

Loppet hölls i Hagaparken och dagen bjöd på fantastiskt väder så det var helt okej för mig att stå i solen och hejja, även om jag såklart gärna hade sprungit. Vi passade såklart även på att göra lite reklam för bloggen och insamlingen! 

Neonatalens snygga tjejer tillsammans med självaste Prinsen

Våran härliga doktor Brune sprang såklart. Snabbt men inte lika snabbt som prinsen!





foto hämtat från Kungahusets hemsida, STellapictures/David Sica

Stort tack till Eva Berggren Broström, ordförande i Lilla Barnets fond, Thomas Nilsson från Lidingö Triathlon och Prins Carl Philip, beskyddare av lilla barnets fond. 


Idag är det även sm i Bouldring (som är en typ av klättring)! Tävlingen hålls på Klättercenter i Uppsala, så tyvärr är vi itne där och tittar. Följer tävlingen dock på internet, och såhär ser det ut inför kvalet:



Herrar
  1. Geir Söderin, Östersunds KK
  2. Eric Ebler, Solna KK
  3. Jonas Nyström, Solna KK
  4. Daniel Andersson, Solna KK
  5. Hannes Platon, Solna KK
  6. Robert Rundin, Solna KK
Damer
  1. Minna Almqvist, Solna KK
  2. Katrin Svensson, Karbin KK
  3. Stella Malmgren, Karbin KK
  4. Daniela Ebler, Solna KK
  5. Katrin Amann, Eskilstuna KK
  6. Stella Plantin, Göteborgs KK





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar