prematurförbundet

prematurförbundet

onsdag 23 juli 2014

Dag 2: Machame Hut - Shira Camp

Machame Hut - Shira Camp
3000 möh - 4000 möh -  3850 möh
1000 höjdmeter upp 150 höjdmeter ned
5:54 timmar






Första natten var FRUKTANSVÄRD. Iskallt, sov inget, hade ont i magen, hade mardrömmar när jag sov, hallucinationer när jag halvsov. Ska det vara såhär hela vägen upp nu??

Idag har vi vandringen varit betydligt tuffare än igår. 5 timmar i tuff och riktigt brant stenig terräng. Ökat 1000 höjdmeter, tuffaste vandringen jag gjort. Vid 3760 möh kom skarp huvudvärk samt svaghetskänsla i kroppen, MEN det försvann snabbt!
Väl framme i lägret så gick vi på en 2 timmar lång acklimatiseringsrunda 150 höjdmeter upp för att sedan gå ner igen. Då var vi även förbi stugan där ett av Kilimanjaros Rescue Teams håller till, känns bra att ha koll på att det iallafall finns ett sådant;)

Storm här uppe i läger 2 - Shira Camp. Vi har nu kommit upp till det som kallas alpin öken och vi är helt bruna av dam/sand på ställen vi inte ens visste fanns. . Allt är fuktigt och geggigt och dammigt. Blåser även in finkornig sand genom taket av tältet som man får duschar av sand i ansiktet när man ligger här inne..Dammet fastnar så skönt att ansiktet som är inkladdat med solstift 50!

Hur som helst: vi har klarat dag 2! En dag i taget tänker jag hela tiden....Nu hoppas jag bara att denhär natten blir bättre än den förra...Och mamma: jag borstade inte tänderna igår och gör det absolut inte idag heller, skulle jag blöta en tandborste utanför tältet nu så skulle den nämligen fyllas med sand snabbt.... 

Soluppgång över molntecket

Lös gröt till frukost









Shira camp. Fint men väldigt blåsigt läger


Väldigt fint att sitta och titta ut över molntecket





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar