prematurförbundet

prematurförbundet

lördag 26 juli 2014

Dag 5: Mot Barafu Camp - Sista lägret!


Karanga Hut - Barafu Camp
3930 m - 4650 m (720 höjdmeter) 3 h



Denhär dagen på berget va min svagaste dag. Så orkade inte skriva något, men ska försöka komma ihåg hur det var. Det jag minns är att vandringen kändes evighetslång fast det bara var 3 timmar. Man såg en kulle och trodde att man skulle vara framme när man väl kommit över den, men bakom kullen fanns en ny kulle och en ny och en ny....Var helt slut denhär dagen och mådde inte jättebra.

Denhär eftermiddagen låg jag i tältet och tyckte synd om mig själv. Kunde inte förstå varför jag skulle börja må dåligt dagen innan toppförsöket. Vi skulle bara sova några timmar i lägret för att kl 24.00 börja toppförsöket. 

I Barafu Camp var stämningen förändrad. Härifrån blev folk räddade och folk mådde jättedåligt. Så jag tyckte jag mådde dåligt fram tills jag gick ut ur tältet för att besöka den fantastiska toaletten. På väg till toaletten såg jag folk som satt och grät, som va helt apatiska, kräktes, på toan var det totalt kalabalik, folk kunde inte gå rakt osv.... så plötsligt insåg jag att jag inte va så dålig,utan mest bara väldigt trött. Kanske kände jag också pressen av att toppförsöket/finalen närmade sig. 
Karanga Hut. Och nej det man ser är inte Uhuru. Bakom varje kulle finns nämligen en till kulle...

Vårt hem



Barafu Camp. Sista lägret




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar