prematurförbundet

prematurförbundet

söndag 16 mars 2014

Helg igen! Och helg betyder gå, gå, gå, gå, gå...

Fredagen spenderades i ösregn och motvind, då vi promenerade söder runt. Kanske inte riktigt fredagsmys, men inför-killi-mys! 


Innan vi lyckades komma hem var vi helt dyngsura... Vi kallade det för "stå-ut-o-fortsätt-vara-glad-träning" och vem vet, kanske just det är "stå-ut-träning" vi kommer ha mest nytta av på berget? Återstår att se! 

I lördags gick vi 1,2 mil i solen och toppade det med lite träning i Hammarbybacken. Hammarbybacken var betydligt tyngre än förra helgen! Så känner mig inte alls lika kaxig längre. På kvällen tittade jag även på youtube klipp från bestigningar längst Machame rout som vi ska ta, och låt mig säga såhär...... Det ser inte helt lätt ut....



Idag, söndag, har jag varit och köpt löparskor. Hatar ju att springa, men har insett att jag måste börja varva vandringen med lite spring- intervallträning för att öka syreupptagningsförmågan... Hört att det är snålt med syre på 6000 meters höjd..

Söndagskvällen avslutades såklart här, och helgens vandringar tog ut sin rätt! 

Imorgon väntar "The 2014 Stockholm Conference on Ultra-Early Intervention", en neonatal-konferens jag ska på hela dagen där forskare från hela världen kommer komma och föreläsa. Ser verkligen fram emot det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar