prematurförbundet

prematurförbundet

lördag 8 mars 2014

Nu börjar hårdträningen!

Idag har vi gjort upp ett träningsschema för närmaste månaden.
Bästa träningen inför Kilimanjaro-bestigningen ska, kanske inte helt otippat vara, att vandra. Långt. 

Vi kommer varje helg dendär månaden att träna i Hammarbybacken, varvat med lååånga promenader och klättring. Det man även bör göra inför en bestigning är att träna skadeförebyggande... Dit har vi inte kommit än då det verkat så tråkigt, men viktigt! Kroppen är inte van att gå så mycket som vi kommer göra... 

Idag började vi träningen i Hammarbybacken, gick 1,4 mil och gick upp och ner för varenda backe de hade. Jag trodde jag skulle tycka det va värre än vad det faktiskt var! Liftbacken var brant och helt klart den jobbigaste men jag tog i vanligt ordning till mitt sångknep och sjöng mig upp. "Ska du upp på toppen av Kilimanjaro så är det bara att gå, gå gå gå, du älskar att gå".

Så just nu är Kilimanjaro-motivationen och tron på topp! ;)
Vi hade "tur" och det fanns is och snö kvar på flera ställen i backarna. Det gav oss en chans att öva lite tekniker för att gå uppåt och nedåt i snö/is. 


Efter 4 timmars vandrande, varav en hel del upp och ner, så får kunde vi njuta av första vårsolen! Äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar